Royal Black
Hai .Saya Ellynas ,16,Selangor .
.Doakan kejayaan saya dunia & akhirat .

.Saya akan menggunakan Bahasa Melayu ,dan penggunaan "Kau Aku"

.Respect Saya ..



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog ownerDiaelly97
Like YouFacebook
With MeTwitter
berfikir sejenak .
Tuesday, June 12, 2012 | 8:51 AM | 0 comments




 Aku tak maksud kan aku hebat ,
semua orang mengalami perubahan zahir mahupun batin .
tak juga semua orang sempurna .
tolonglah terima perubahan diri seseorang tu .,
mugkin ia terjadi tiba-tiba ..
dan mungkin dia mendapat hidayah dan kesedaran diri .
pikiran positif lah sikit .
maafkan lah dia .
tapi ..
ape itu semua tak penting ,,
Apalah sangat PANDANGAN orang jika hendak dibandingkan dengan pandangan Allah?
Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu LEBIH BAIK daripada apa yang engkau kehendaki.
 Letih lah .
Cabaran memang banyak untuk buat sesuatu kebaikan itu .


"Nanti-nanti lah berubah, sekarang muda lagi" hanyalah kata-kata yang dipinjamkan oleh syaitan supaya kita diheret sama oleh mereka ke neraka Allah. Sedarlah Wahai manusia !!Bila-bila masa nyawa boleh dicabut oleh Malaikat Izrail .Kalau pun kita diberi umur yang panjang .Tapi ,buat maksiat je .Sia-sialah semuanya .


Rasulullah ShallallaHu ‘alaiHi wa sallam bersabda ketika Jibril bertanya kepada beliau tentang iman,

“Hendaklah kamu beriman kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, rasul-rasul-Nya, Hari Akhir dan beriman kepada takdir baik dan buruk-Nya”
 (HR. Muslim no. 8, dari Umar bin Khaththab radhiyallaHu ‘anHu)

bila aku sebut hal maca ini .
tak semestinya aku mahu menunjuk mahupun apa saja
tapi ,usaha seseorang untuk kebaikan .janganlah awak perlekehkan seseorang itu .
Ia umpama Mencaci diri sendiri !


Labels: , , ,



Old things | New things